ראש המל"ל נפגש עם מקבילו בארה"ב: "שיתוף פעולה נגד איראן"

    שלמה ריזל No Comments on ראש המל"ל נפגש עם מקבילו בארה"ב: "שיתוף פעולה נגד איראן"

    היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אירח אתמול בבית הלבן את היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי. השניים סיכמו להעמיק את השותפות הביטחונית בין שתי המדינות ולהגביר את התיאום ביניהן במטרה למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני

    צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן אירח אתמול בבית הלבן את היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ומשלחת ישראלית בין-סוכנותית בכירה, לדיאלוג אסטרטגי. מהצד האמריקני השתתפו נציגים בכירים ממחלקת המדינה, משרד ההגנה והמודיעין.

    הצדדים בחנו בדאגה את ההתקדמות בתכנית הגרעין של איראן, וסיכמו להעמיק את השותפות הביטחונית בין שתי המדינות. במסגרת זו, התחייבו הצדדים להגביר את התיאום ביניהן במטרה למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני, ולסכל את פעילותה האזורית העויינת במזרח התיכון.

    בנוסף, סקרו משתתפי המפגש את התרגילים הצבאיים המשותפים האחרונים בין צבא ארה"ב לצה"ל, ובירכו על ביקורו הצפוי בישראל של מזכיר ההגנה לויד אוסטין.

    לבסוף, הבכירים בחנו את המאמצים להעמיק את ההשתלבות הביטחונית והמדינית של ישראל באזור באמצעות הסכמי אברהם, פורום הנגב ופורומים נוספים כגון I2U2.

    היועץ סאליבן שב והדגיש את המחויבות העמוקה והבלתי ניתנת לערעור של הנשיא ביידן לביטחון ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי בהצהרת השותפות האסטרטגית בין ארה"ב לישראל שנחתמה במהלך ביקור הנשיא בישראל ביולי 2022. היועץ לביטחון לאומי הנגבי ציין כי הצלחת התרגיל הצבאי המשותף משקפת את תרומתה הייחודית של הברית האיתנה בין המדינות לביטחון האזורי.



    0 תגובות